Wednesday, July 7, 2010

ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ, ΔΥΣΛΕΞΙΑ

ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΧΡΟΝΙΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΕΞΗΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ Η ΟΛΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΣΚΟΤΕΙΝΗ.
ΣΤΗΝ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΑΚΟΜΗ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝΕ «ΚΛΕΙΣΕΙ» ΤΑ ΤΕΦΤΕΡΙΑ ΑΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ Η ΑΣΘΕΝΕΙΑ.
Περιγράφεται σαν μια σειρά συμπτωμάτων που κατά κύριο λόγο έχει αδυναμία στην δυσκολία της ανάγνωσης και της γραφής. Υπό την προϋπόθεση ότι το παιδί έχει αξιόλογη νοημοσύνη, δεν υπάρχουν βλάβες από τα αισθητήρια όργανα, δεν υπάρχουνε ψυχιατρικές διαταραχές και ούτε υφίσταται ανεπαρκής διδασκαλία.
Βέβαια πέρα από αυτά τα προβλήματα κατά κανόνα παιδιά με δυσλεξία παρουσιάζουνε επιπλέον διαταραχές με κυρίως ψυχολογικού τύπου διεργασίες και έχουνε και μεγαλύτερο πρόβλημα και στην κατανόηση και στον προφορικό και στον γραπτό λόγο και την επανάληψη του λόγου μετά την ακρόαση, την στοιχειοθέτηση μιας ορθολογιστικής σκέψης, την ομιλία έτσι και αλλιώς, την ορθογραφία και την αρίθμηση.
Για αυτόν το λόγο πιστεύεται ότι κατά κύρια περίπτωση πέραν της εμφάνισης της «κλινικής» εικόνας έχουμε μια εν γένει κληρονομική προέλευση.
Ανατρέχοντας στους συγγενείς των δυσλεκτικών παιδιών βρίσκεται ότι έχει μια πάρα πολύ μεγάλη αναλογία διαταραχών στο κληρονομικό αναμνηστικό και ότι αφορά την ελλειμματική ανάγνωση και την ορθογραφική επίγνωση. Ένας επιπλέον λόγος που μιλάει για την οργανικότητα είναι ότι η κληρονομικότητα παρατηρείται και στις δύο περιπτώσεις λόγω αυξημένης τεστοστερόνης. Είναι από χρόνια γνωστό ότι το 5% των παιδιών που πάσχουν από δυσλεξία, 4 είναι αγόρια και το ένα είναι κορίτσι. Δυστυχώς παρόλες τις μέχρι τώρα έρευνες ακόμα βρισκόμαστε στο επίπεδο της διαπίστωσης και της διάγνωσης που πολλές φορές αργεί να γίνει αν γίνει και θεραπευτικά τα μέτρα είναι ημιτελή για τον λόγο ότι μέχρι τώρα συζητείται απλώς μια ψυχολογική υποστήριξη των παιδιών και μια διδασκαλική βοήθεια και δεν αντιμετωπιζότανε η όλη περίπτωση σαν ένα οργανικό νοσηρό πρόβλημα.

No comments:

Post a Comment

Δημοφιλή άρθρα